22.2.14

AUSTRALIA DAY AND OTHER STUFF

Tosiaan Australia Day oli 26.1. joten mä oon vähän myöhässä tän asian kanssa, mutta parempi myöhään kun ei millonkaan. Tää päivä on tosi iso juttu täällä Australiassa ja esimerkiks Sydneyssä ja muissa isommissa kaupungeissa on paljon erilaisia tapahtumia tona päivänä ja aktiviteettia löytyy kaikille. Koko Australia juhlii tätä päivää, kukin tavallaan. Sitten on nää pikkukylät kuten Blayney joille Australia Day on tosi merkittävä myös ja sen pienen yhteisön yhteenkuuluvuuden tunteen pystyy oikeen tuntemaan koko kehossaan. Mun Rotary klubi järjesti aamulla kaheksan aikaa aamupalan läheisessä puistossa, johon ihmiset oli tervetulleita vapaasti syömään grilliruokaa. Aamupalan jälkeen siellä puistossa oli erinäisiä 'tärkeempiä' henkilöitä pitämässä puheita ja kertomassa mitä Australia merkitsee heille yms. Siinä sitten myös jaettiin palkintoja random ihmisille, ketkä on auttanut yhteisössä tai tehnyt jotain vähän merkittävämpää. Mun rakas host sisko sai 'Young Citizen Of The Year' -tittelin, josta se oli niin onnellinen. Mun Australia Day jatku sit kotona syöden grilliruokaa ja seurustellen vieraiden kanssa. Mä luulin että mulla ois ollu enemmän jotain velvollisuuksia tona päivänä Rotaryn kanssa, mutta eipä ollutkaan.

Nyt vähän ajankohtasempiin asioihin. Mun blogi sijoittu tossa kisassa 15. josta oon ihan sika onnellinen! Luulin että me mennään siellä häntäpäässä mutta mehän ollaankin ihan toisessa päässä. ISO kiitos kaikille äänestäjille! Se on ihana tajuta ja huomata että ihmiset oikeesti tykkää lukea mun löpinöitä ja seurata tätä mun elämää Australiassa :) Kiitos vielä kerran!
Toinen asia on sellanen, että mä en oo vaihtamassa perhettä vielä pitkään aikaan. Mä asun tämän ihanan perheen kanssa vielä ekstra aikaa ja sitten safarimatkan jälkeen muutan viimiseen perheeseen. Tää mun isäntäperhe homma on ollu koko vaihtovuoden aikana yks iso sähläys, mutta ei kai sille mitään voi, että vahinkoja tapahtuu ja mielipiteet muuttuu. Kauheeta muuten tajuta että mulla on enää vähän reilu neljä kuukautta jäljellä. Mihin tää aika oikeen menee? 

Australia Day was on the 26th of January so I'm a bit late with this, but better late than never. This day is a big thing here in Australia and for example Sydney is full of different events and activities. Everyone celebrates Australia Day in their own way. Then there are all these little towns like Blayney where you can feel the sense of belonging to the community on that day. My Rotary Club organised a breakfast barbie at the park where people could come down and eat a good brekky. After that a few people gave speeches and different awards were given to the people who have been active in the community or who have done something specific. My lovely host sister got the Young Citizen Of The Year award and she was so happy about it and I'm very proud of her. My Australia Day continued at home eating a good bbq food and socializing with our guests.  

Now, a bit more topical things. My blog is ranked 15th on that competition and I'm so happy about that! I thought we are going to be on the end of that list but we are on the top of that list, awesome! A BIG thank you for everyone who voted for my blog. It is so nice to realise that there are heaps of people who like to read about my stories and my life in Australia. Once more, thank you!
Second thing I would like to mention is that I'm not going to change host families for a long time. I can live with this beautiful family a bit longer and then after my safari trip I'm going to move to my last host family. This whole host family thing on my exchange has been really complicated, but yeah, accidents happens and opinions change. It is terrible to realise that I've only got four and a half months left in Australia. Where did all this time go? 

2 comments: